Fotoutmaning 2016

Fotoutmaning 2016

tisdag 2 februari 2016

298. Symboliserar ( 40 / 366 )



Baksidan på min flisjacka får symbolisera tigrarna som jag såg på min resa till Indien i mars förra året.
Bandavgarh NP är en av dom nationalparker med fokus på tiger som jag besökte under mina två veckor där. Många utav chaufförerna och guiderna hade dessa flisjackor på sig och jag ville ha med mig en hem som ett minne från en oförglömlig resa. Har jag möjlighet så kommer jag att åka tillbaka så snart som möjligt för Indien har en underbar natur och med alla vilda djur man får möjlighet att se.

Här kommer tre bonusbilder från min resa som inte är tagna detta året men jag vill ändå visa några bilder som har tigeranknytning.





8 kommentarer:

  1. Åååå vilken spännande upplevelse. Mäktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en mäktig känsla att ha en tiger bara några meter från bilen.

      Radera
  2. Måste ha varit en fantastisk upplevelse att komma tigrarna så nära. Jättefina bilder och hoppas att du får tillfälle att resa dit igen. Annars kan jag verkligen rekommendera Borneo om du vill se vilda djur och uppleva en fantastisk natur. Här finns, bland mycket annat, näsapor, orangutanger, elefanter och krokodiler. Vattnet är kristallklart och det finns gott om sköldpaddor och ett rikt marint liv. Skulle kunna skriva mycket men det passar ju inte riktigt här. Blev bara så entusiastiks ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt fantastiskt och jag vill åka tillbaka så snart jag får en möjlighet. Indien lockar mer än Borneo för jag är väldigt förtjust i katter, både stora som små.

      Radera
  3. Åhh så häftigt, skulle jag oxo vilja göra <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag verkligen rekommendera för det var en av mina bästa semesterresor som bara gav mersmak och väldigt mycket att fotografera......både natur och människor.

      Radera
  4. Åh, så häftigt att få uppleva det. Riktigt fina bilder och nu tror jag att jag fick svar på min fundering över vart du fotat din huvudbild. :)Roligt att ha kvar en sån fleecetröja som minne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en häftig upplevelse som gav mersmak. Menar du bilden högst upp på min blogg så är den inte från Indien utan det är Pallaskatter som jag fotat på Nordens Ark.

      Radera